העשור האחרון היה מהטובים לתעשיית הסטרטאפ בישראל. חדשות לבקרים נחשפנו למיזם או אקזיט המאופיין בסכומי עתק. מדובר בתחום שאט אט הופך למקצוע של ממש.
אם אתם חולמים להיות יזמים ישראלים, יש כמה תכונות שכדאי לכם לאמץ. בניגוד למה שאנשים רבים חושבים, חלקן ניתנות לאימוץ גם אם לא נולדתן איתן. הרי מדובר בדיון די מפורסם העוסק באופי של היזם המצליח. כיוון שיש הבדלים בין תרבויות בכל מדינה, ניתן לראות את השינוי באחוזים בין מדינות: בין יותר מיזמים מצליחים – לעומת כאלה שפחות. מעבר לתכונות שכל יזם חייב שיהיו לו או מומלץ שיאמץ בתחילת הדרך, עלינו לרכוש ידע; ללמוד קודם כל על איזה צרכים אנחנו באים לתת מענה.
ניהול כספים, תקשורת בין אישית – וכל מה שעוד חשוב כיזמים ישראלים
כדי להתחיל – ולהקים סטרטאפ שצפוי לו עתיד מזהיר, עלינו להבין באופן בסיסי בתהליכים הקשורים לניהול כספים. זה סופר חשוב ואפילו יש יאמרו קריטי. התמקדות במושגים כמו מינוף, ריביות, הלוואות הכרחיים כאן בעיקר לשלב גיוס ההון וההשקעות.
בנוסף, יזמות תלויה המון ביכולת שלנו ליצור ולשמור על קשרים עם אנשים רלוונטיים; ביכולת שלנו לשכנע את האחר; להביא את עצמנו לידי ביטוי; לתקשר עם הלקוחות שלנו ולא פחות חשוב – עם השותפים שהם חלק מהמיזם.
פעמים רבות, היכולת של הישראלים לעבוד כמו משפחה עוזרת למנף את הרעיון למשהו ממשי.
תכונה או יכולת נוספת שעלינו לחדד היא היכולת למקד את המיזם שלנו ולהתייחס לקהל יעד הכי ספציפי שאפשר. לרוב, לא נפנה לכל האוכלוסייה, אלא נבחר למקד את עצמנו.
בנוסף, יש ללמוד לעומק את הסביבה העסקית והתחרותית שבה אנו נמצאים, לתכנן את המיזם לפרטים הכי קטנים ולטווח הארוך תוך מחשבה מחוץ לקופסא, הרבה יצירתיות וגילוי גמישות. כך מגיעים להקמת חברות הייטק מובילות.